Zoek in onze knowledge base
Concurrentie onderzoek introductie
< 1 min read
Met de hulp van het Concurrentieonderzoek hulpmiddel kun je ontdekken op welke zoekwoorden een domein of URL scoort in organisch en betaald zoeken. Ook zie eventuele concurrenten in Google voor SEO en Google Ads op basis van veel voorkomende trefwoorden én kun je uitvinden wat de betaalde advertenties zijn die je concurrenten inzetten.
Om deze tool te gebruiken moet je een domein of URL invoeren, de regio kiezen die je wilt analyseren, en op "Analyseren" klikken.
Zodra je op "Analyseren" klikt, krijg je een lijst van zoekwoorden die de geanalyseerde website gebruikt om verkeer uit organische en betaalde zoekacties te halen, je ziet welke pagina's en subdomeinen het meeste verkeer krijgen, en welke sites verkeer halen door op dezelfde of soortgelijke trefwoorden te mikken.
Waar vind je dit:
Het Concurrentieonderzoek hulpmiddel is te bereiken via de bovenste horizontale navigatiebalk.