Wat gebeurt er als ik de contactlimiet van ActiveCampaign bereik?

De limiet van contactpersonen in ActiveCampaign is het aantal actieve contactpersonen in je account. Er zijn een paar acties die niet beschikbaar zijn in je account als je de contactlimiet overschrijdt. We lichten dit graag even voor je toe:

Let op: Je contactlimiet wordt niet automatisch verhoogd wanneer je je limiet bereikt. We sturen je altijd een berichtje als je de limiet nadert én overschrijft. Maar als een reactie uitblijft zullen functies geblokkeerd worden. Je dient dus altijd zelf een upgrade uit te voeren óf toestemming hiervoor geven.

De onderstaande 3 functies zullen niet meer werken als je over je contactenlimiet heen zit:

1. Geen nieuwe contactpersonen toevoegen #

Contacten toevoegen aan je account wordt gelimiteerd. Dit hangt wel af van welke methode je gebruikt. Hieronder staan de meeste manieren waarop contactpersonen aan je account worden toegevoegd en wat er gebeurt als je je limiet voor contactpersonen hebt bereikt.

  • Contactpersonen toevoegen via importeren
    Je kunt géén nieuwe contactpersonen toevoegen via een import, zoals via CSV.
  • Contactpersonen toevoegen via Admin add
    Je kunt géén nieuwe contactpersonen maken door op “Nieuw contact” te klikken op de pagina Contactpersonen.
  • Contactpersonen toevoegen via ActiveCampaign formulieren
    Als je een ActiveCampaign formulier gebruikt op je website om aanmeldingen binnen te krijgen en je hebt de limiet overschreden, dan worden nieuwe contactpersonen nog steeds aan je account worden toegevoegd.
  • Contacten toevoegen via API
    Je kunt onze open API of een integratie van een derde partij, zoals Zapier of webhooks, gebruiken om contactpersonen aan je account toe te voegen. Heb je de limiet bereikt, worden deze nog steeds toegevoegd aan je account via deze methode. Wel gelden er andere beperkingen:

2. Je kunt geen campagnes aanmaken of verzenden #

Als je de contactlimiet hebt bereikt, kun je geen campagnes meer maken of versturen, totdat je je account hebt geüpgraded.

Als de contactlimiet wordt overschreden op het moment dat een geplande campagne moet worden verzonden, wordt de campagne niet verzonden. Zodra het aantal contactpersonen onder de limiet komt, wordt de geplande campagne automatisch verzonden. Houd er rekening mee dat dit ook kan gelden voor geplande campagnes uit het verleden die niet zijn verzonden vanwege de contactlimiet.

Wanneer je de API gebruikt om contactpersonen aan je account toe te voegen, kun je de limiet met 10% overschrijden voordat je geen campagnes meer kunt maken of verzenden.

3. Contacten worden niet toegevoegd aan automatiseringen #

Zodra je de limiet hebt bereikt, worden automatiseringen niet langer geactiveerd voor je contactpersonen. Ook hier geldt, dat als je de API gebruikt om contactpersonen aan je account toe te voegen, dat je de limiet met 10% mag overschrijden voordat automatiseringen niet meer worden geactiveerd.

Als je contactpersonen in een automatisering hebt wanneer je je limiet bereikt, doorlopen ze nog steeds elke automatiseringsstap. Let wel: als je contactpersoon een e-mail uit automatisering verzonden krijgt, dan wordt die e-mail maximaal 24 uur in de wachtrij geplaatst. Als die automatisering e-mail voor een contactpersoon langer dan 24 uur in de wachtrij staat, wordt de e-mail niet verzonden.

Dit betekent dus dat automatiseringen uiteindelijk gaan vastlopen en stoppen als je continu boven de contactlimiet blijft.